بریم با چند تا از مواد غذایی سالم آشنا بشیم که باعث افزایش قدرت یادگیری دانش آموزان و کنکوری ها می شود. سعی کنید این مواد غذایی رو در برنامه غذایی هفتگی خود قرار بدید.

  1. ماهی : مصرف ماهی به دلیل داشتن امگا 3، دو بار در هفته توصیه شده است. امگا 3 در افزایش قدرت یادگیری ما موثره.

  2. لبنیات : برای داشتن آرامش بیشتر، مصرف یک لیوان شیر می تواند کمک کننده باشه. همین طور ماست هم به دلیل داشتن کلسیم، برای انتقال دهنده های پیام های عصبی به عضلات بسیار مهم هست. به همین دلیل به دانش آموزان توصیه می کنیم شب ها قبل از خواب یک لیوان شیر یا کمی ماست میل کنند.

  3. ویتامین ها : ویتامین ها برای تقویت ذهن مفید هستند و توصیه می کنیم که حتما به مواد غذایی که دارای ویتامین های B,C,D هستند، توجه ویژه ای کنید. سبزیجات، گوجه فرنگی، فلفل دلمه و مرکباتی مانند پرتقال، لیمو شیرین، لیمو ترش و هم چنین میوه هایی مانند توت فرنگی و کیوی به علت داشتن ویتامین C برای افزایش کارکرد فکری و آرامش دانش آموزان و کنکوری ها توصیه می شوند. ویتامین های گروه D  هم در افزایش آرامش و تقویت حافظه موثرند. این ویتامین ها در جوانه ها، غلات سبوس دار، حبوبات، شیر و لبنیات، گوشت قرمز و تخم مرغ به مقدار زیاد وجود دارند و به مصرف اون ها نیز توصیه شده است.

  4. آب : بله درسته؛ آب. نقش آب هم در تغذیه ما خیلی مهم هست. در طول روز آب زیاد بنوشید. چون مصرف آب سبب کاهش افسردگی و خستگی  میشه و به شما دانش آموزان کمک می کنه با انرژی بیشتری درس بخونید.

  5. سبزیجات و میوه ها : مصرف انواع سبزیجات، مرکبات و میوه هایی مانند موز که سرشار از سروتونین است، موجب آرامش ما می شوند. هم چنین سبزیجات تازه باعث میشه که افراد کمتر دچار فراموشی شوند و با کاهش قدرت حافظه رو به رو ‌نشوند.

  6. سایر مواد خوراکی سالم و مفید برای دانش آموزان : از جمله مواد مغذی می شود به زنجبیل و نعناع اشاره کرد که با افزایش خون رسانی به مغز سبب تقویت قدرت یادگیری می شوند. همچنین مصرف عسل و خرما علاوه بر انرژی رسانی به دانش آموزان و کنکوری ها ، به کاهش اضطراب و استرس اون ها کمک می کند. خرما دارای فسفر و کلسیم فراوان هست و مصرف اون موجب سرحالی فرد و تقویت قوای ذهنی اون می شود. اگه آب هویج دوست دارید، کار خوبی می کنید! آب هویج یکی از  بهترین میان وعده ها در دوران مدرسه و کنکور هست که موجب افزایش تمرکز دانش آموزان می شود